SrbijaSpace logo

Kakva je budućnost privatnog avio transporta?

 

Kakva je budućnost privatnog avio transporta?

Ovu 2020–tu godinu ćemo definitivno posvetiti borbi protiv Covid-19. Niko sa sigurnošću ne zna do kada će pretnja nastaviti da postoji. Zatvaranje granica zemalja širom sveta je zadalo ogroman udarac avio-industriji, ali putovanja letenjem će se pre ili kasnije morati realizovati u većem obimu.

Kakva je budućnost privatnog avio-transporta s'obzirom na sve turbulencije od početka godine?
Hoće li i dalje postojati interesovanje za realizaciju privatnih letova?
Kakve su projekcije, ko će biti najčešći putnici?

Potražimo odgovore na sva postavljena pitanja u tekstu koji je pred vama.


Šta postepeno otvaranje granica znači za sektor iznajmljivanja aviona?


Kompanije koje pružaju usluge komercijalnih letova se bore da pronađu način da nastave poslovanje nakon prvog udara pandemije Korona virusa. Imaju veliki problem jer se na komercijalnim letovima na malom prostoru nađe na stotinu ljudi. Standardni načini zaštite su nošenje zaštitnih maski i vizira, ali se pominju i planovi za drugačije dizajnirana sedišta, manje dozvoljenog prtljaga, postojanje svojevrsne komore za dekontaminaciju…

Privatni letovi se nalaze u mnogo boljem položaju i retke su stvari koje moraju da poboljšaju da bi let mogao biti realizovan. Razlog tome leži u činjenici da sve ono što je zanemarivano na klasičnim letovima, ovde je standard:

  • Letelice bilo da primaju do 10 ili više od 10 putnika su dizajnirane tako da pružaju maksimalni komfor i prostor između sedišta. Govorimo o uslovima putovanja koji važe za putovanje prvom klasom na komercijalnom letu.
  • Mnogo je manje posade potrebno za jedan let pa je rezultat da su putnici u mnogo manjem kontaktu sa strancima tokom leta. Čak šta više, dešavale su se situacije gde su putnici zahtevali da se stjuardese drže na većem odstojanju, da nemaju kontakt sa hranom i pićem ili drugim zajedničkim površinama, i to je moguće realizovati bez problema. Tako nešto je nemoguće na standardnim letovima jer se on ne prilagođava potrebama putnika.
  • Proces ukrcavanja i iskrcavanja kod privatnog avio-transporta je prostiji. Pre pandemije to je značilo samo manje komplikacija i umaranja, a sada može da znači da na ovaj način sačuvate zdravlje i nakon putovanja.

Manji je broj ljudi u kontaktu sa putnicima i pre i nakon leta. Manje se zadržavaju na terminalima i time je rizik od zaraze manji.

  • Opšte je poznato da kada imate organizovani let privatnim iznajmljenim avionom organizacija je takva da vas letelica čeka za povaratak. To je veliki benefit jer ne rizikujete kontakt sa novom posadom i novim prostorom. Posada je u obavezi da ponovo steriliše unutrašnjost letelice i da tokom pauze ne rizikuje zaražavanje.
  • Privatne avio-kompanije svojim putnicima stoje na raspolaganju za prevoz do i sa aerodroma pa putnici nisu prinuđeni da koriste javni transport. Od samog planiranja puta pa do povratka sve je organizovano po najvišim standardima.

Ovo je razlog zašto će iznajmljivanje aviona u budućnosti imati mnogo bolji položaj  za veću konkurentnost u odnosu na komercijalni transport. I ne samo to, ova grana avio-transporta će pretpeti manje gubitke i brže dostići broj letova u danu kao pre Covid-19.

Komercijalni transport jednostvano nije u mogućnosti da pruži isti nivo higijenskih uslova i obezbedi bezbedno putovanje. Oni samo nude jeftinije letove, ali mnogima to više nije glavni činilac jer se “zdravlje ne kupuje”.


Da li se struktura putnika menja?


Po prognozama za period do 2026 godine iznajmljivanje aviona za biznis putovanja će nastaviti da bude vodeći razlog za privatni avio-transport i imaće konstantan rast. Mnogi bi se zapitali zašto je to tako kada na vrata razvijenog sveta “kuca” globalna recesija?

Poslovnim ljudima je više nego ikad potrebno da se izbore za bolji položaj na tržištu, da brzo prelaze veće udaljenosti i time pametno ulože radi boljeg poslovanja. Današnje letelice su:

  • brze
  • projektovane da lete na većim visinama za ugodinije putovanje i let bez turbulencija
  • sletanje na manje aerodrome radi što veće blizine krajnjem odredištu


Neverovatno zvuči ali najavljuju se i letelice koje imaju pogon na električnu energiju pa će i emisija štetnih izduvnih gasova biti minimalna.

U svetu su zastupljeni i čarter letovi kao i popunjavanje praznih sedišta prodajom pojedinačnih karata. Karte su na ovaj način bile dostupnije široj grupi ljudi. Ovo će i u budućnosti biti jedna bitna strategija za privlačenje putnika, ali će postojati i izmene pa će svaki putnik morati da priložiti dokaz da nije zaražen Korona virusom. To će biti dodatni trošak, ali će slično biti traženo i na komercijalnim letovima pa se sigurno mora računati na veća izdavanja.

Odgovor na prognoze uspeha privatnog avio-transporta zavisi od samih avio-kompanija koje bi morale da se prilagode novonastalim situacijama i iskoriste odličnu “odskočnu dasku” da bi  preuzeli veći deo putnika. Prognoze su dobre, uslovi najbolji u ovoj oblasti prevoza, uz mere i podsticaje iznajmljivanje aviona će imati blistavu budućnost.

Kakvo je vaše mišljenje, da li će se avio-industrija oporaviti od posledica pandemije Korone virusa?
Da li će biti većeg prostora za razvoj privatnog avio-saobraćaja? Ostavite nam komentar.

 

 


Autorski tekst: SrbijaSpace.rs

Vaše povratne informacije nam mnogo znače.
Molimo Vas
da kliknete na ikonicu koja odražava Vaš nivo satisfakcije posle pročitanog teksta.

Kako ste ocenili ovaj tekst?

0 ★

0 recenzija


Komentari (4)

Srecko

Sve zavisi od finansija, ukoliko se bude imalo novca privatni letovi avionom ce biti nesta normalno.



(Dobar) +1
(Slab) 0
17-Jun-20 09:31:34 AM



Jakov

Baš bih voleo da se ovo obistini, da privatni letovi stvarno preuzmu primat, da cene budu pristupačnije i za širu publiku, da se putuje manjim i bržim, udobnijim avionima. Tako je i udobnije ali i zdravije. Ali bojim se da od toga nema ništa. I zbog cena koje ne mogu toliko pasti, ali i zbog velikog lobija kod aviokompanija, kod Boinga i Erbasa koje proizvode velike letelice, itd. Trend je obrnut, u psotojeće letelice se smanjuju gabariti sedišta, stavljaju se više sedišta u redu, samo da bi se povećao broj putnika i time obezbedio veći profit vlasnicima aviokompanija

(Dobar) +2
(Slab) 0
16-Jun-20 17:54:24 PM



angelina

Sudeci po tome sta se desava sa velikim svetskim aviokompanijama, izgleda da ce privatni letovi na kraju samo i postojati. Salu na stranu, ali ako se ova situacija nastavi blizimo se ka tome...

(Dobar) +2
(Slab) 0
16-Jun-20 12:18:34 PM



Jelena

Mislim da privatni avio transport nikada nije bio u povoljnijem položaju. Toliko velikih kompanija je prizemljilo svoje avione i u velikoj su dilemi šta dalje, ima i onih koje su potpuno propale, tako da mislim da su čarter kompanije u velikoj prednosti. Ima toliko različitih usluga, poput privatnih letova za grupe, koji nisu preskupe, a pritom je sigurnije, udobnije i praktičnije putovati na ovaj način. Baš se trude da izađu u susret svojim putnicima tako da njihovo vreme definitivno dolazi.

(Dobar) +4
(Slab) 0
15-Jun-20 19:51:54 PM



Dodajte komentar