SrbijaSpace logo

TikTok ili ostatak društvenih mreža?

 

TikTok ili ostatak društvenih mreža?


Pogađate, pobednik je TikTok.

Sada u to više nema nikakave sumnje jer je TikTok pregazio konkurenciju na društvenim mrežama.

Jer, društvena mreža koja ima 1,677 milijardi korisnika širom sveta, od čega 1,1 milijardu mesečno aktivnih korisnika je nešto što mora da zavređuje našu pažnju i da nas, ako ništa više, motiviše da saznamo kako da zaštitimo one koje treba zaštititi i na ovoj mreži.

Do pre nekoliko godina ovakva situacija nije bila ni u mislima ali digitalni trendovi nas iznova i iznova uče da ničija nije gorela do zore.

Sumnjate?

Otvorite nalog na TikTok-u pa proverite. Saznaćete i zašto. Koristite ovu platformu i Instagram kao najjačeg konkurenta paralelno neko vreme.

Sve će vam biti jasno posle nekoliko sati skrolovanja sadržaja, ili da kažemo sličnog ponašanja kao na drugim socijalnim mrežama.

 

Koliki je uticaj Tik Tok-a na njegove korisnike?

 

Ništa manji nego što je bio uticaj drugih društvenih mreža, poput Instagrama na svoje korisnike.

A uticaj je ogroman. Na granici. On menja navike ljudi, njihovo ponašanje, njihove stavove, njihov način razmišljanja. O uticaju na one najmlađe da ne govorimo. Ako ništa treba upoznati ovu društvenu mrežu da bismo znali kako da zaštittimo one koji to ne umeju sami a to su deca.

Šta se to u stvari dogodilo?


Možda smo se umorili od politikanstva na Twitter-u - ni njegov konkurent Threads nema nameru da išta menja po tom pitanju.
Možda nam je dosadio Facebook u svojoj upornosti da nam povrati poznanike iz prošlosti i da nas ubedi da je lepše sa njima razmenjivati poruke i sadržaje nego da to čine na prirodan način, uživo.

 

Ili to više i nije prirodan način?

 

Ili možda su nas umorile slike sa Instagram-a a u poslednje vreme i njihova očajnička želja da kopiraju TikTok, poput kratkog video ili Facebook reels-a i na taj način pre svega probaju da zadrže stare korisnike. Novi korisnici se lepe na TikTok i provode vreme tamo a ne na Instagramu. A to boli Instagram monopoliste navikle da su oni sve i jedini. Više nisu. I ono čuveno broj lajkova i pratilaca polako ali sigurno bledi. Čak ni pokušaj zabrane ove mreže u toj najdemokratskijoj državi zvanoj Amerika nije previše naškodio ovoj mreži.

 

Kad je počelo?

 

TikTok je krenuo 2016. i odmah je bacio fokus na generaciju Z. A ova generacija nije baš poznata kao strpljiva i dubokomisleća. Više se prepoznaje kao "sve odmah i da što kraće traje i da je što manje komplikovano".

I tako su se vlasnici TikTok-a dosetili da ih napadnu sa kratkim video sadržajima. Pored ostalog.

 

Bingo!

 

TikTok je ponudio platformu uz pomoć koje možete postati planetarno popularni sa video koji traje samo 15-tak sekundi. A to je već mamac kome Z generacija nije mogla odoleti.

Ali nije samo to. TikTok vas bolje razume. Bolje shvata i bolje nudi sasržaj koji je prilagođen baš vama. Svi to pokušavaju da rade ali ova mreža to danas radi najbolje. Po naški personalizaicja. 

Ne verujete?
Proverite.

Ako laže koza ne laže rog a on kaže da je vreme provedeno na TikTok-u u odnosu na Instagram najmanje 10 puta veće. A to nekog boli. Mislim na konkurenciju.

 

Nesavršenost prolazi

 

Instagram je od velikih zvezda pravio još veće. TikTok se tu nije zaustavio. Da biste postali viralni na ovoj mreži ne morate biti svetski poznata zvezda. Ne morate imati milione na računu, ali morate imati ono nešto što je zanimljivo za druge, smisao za nešto i krug ljudi kojima postajete zanimljivi postaje itekako primetan.

 

Gde su korisnici tu je i biznis

 

Naravno, marketari i oni koji se bave marketingom na socijalnim mrežama prosto migriraju svoj fokus na ovu mrežu. Jer kao što važi pravilo za Google ako niste na prvoj strani i ne postojite tako je sve više i u ovoj sferi. Ako niste na TikTok-u razmislite šta želite od nastupa na socijalnim mrežama.

Dobra vest za marketare iz Srbije je da TikTok nije dostupan njima za biznis, pa manje posla. Šalimo se, naravno. Sve samo ne dobra informacija i još jedan dokaz da i na digitalnom nebu postoji Ivanjica. Ili onaj organ što ničemu ne služi a ponekad zasmeta.

 

Koja je to magična formula Tik Tok-a?

 

Neko bi rekao isto to samo malo drugačije, ali to malo drugačije je nekako dovoljno da vas zainteresuje, veže, intrigira.

Deluje da vas TikTok bolje razume, shvata i da vam nudi baš ono što ste kanili pogledati.

Vau!

Evo rešenja i evo te magične formule. Ništa jednostavnije od toga makar na površini. Iza haube su neki super kompjuteri i super algoritmi, ali to Z generaciju ne zanima jer nema vremena za te tehnikalije.

I da.

TikTok je nekako uvek na vašoj strani.

Fotošopiranje i nije u modi pa je sasvim očekivano, prihvatljivo da se svi oni koji prave status na toj mreži pokazuju i ponašaju prirodnije nego na drugim mreažama. Bez skrivanja akni, stomaka, oblina, često bez šminke što se pokazalo kao win win kombinacija. Prikazivanje normalnosti i slabosti postaju pobedničke strategije jer većina je takva i lakše se poistovećuje sa onima koji ne glume savršenost i nisu savršeni.

 

I šta sad?

 

Ništa. Ako nemate nalog otvorite ga, proživite TikTok pa ga ugasite. Jedno iskustvo više ne škodi. Ili imate neka drugačija iskustva? Podelite ih sa nama u komentarima.

Izvor slika: printscreen

 

 


Autorski tekst: SrbijaSpace.rs

Vaše povratne informacije nam mnogo znače.
Molimo Vas
da kliknete na ikonicu koja odražava Vaš nivo satisfakcije posle pročitanog teksta.

Kako ste ocenili ovaj tekst?

0 ★

0 recenzija


Komentari (5)

angie

Tik-tok je popularan kod mladjih generacija, a mi stariji vise volimo facebook :)

(Dobar) 0
(Slab) 0
18-Sep-23 12:19:28 PM



nije za mene

zadovoljna sam sa FB ali ko voli nek izvoli

(Dobar) +1
(Slab) 0
25-Aug-23 15:44:29 PM



fb je fb

mozda sam prestario ali da ucim i korisitm jos jednu mrezu pored fb ne vidim smisao jer ne znam sta bih to mogao naci na tiktoku sto nema na fb... na primer

(Dobar) +2
(Slab) 0
23-Aug-23 09:08:06 AM



lepe ti je

prosao sve mreze ali tiktok ima nesto sto te vuce i vuce .. i bubolenja .. i ne zanima me sta je to ali je top i moja mreza

(Dobar) +3
(Slab) 0
22-Aug-23 13:57:37 PM



mina

Nemam nalog na tik-toku, ostala sam verna instagramu i facebooku. Nekako sam imala utisak da je tik tok vise za decu...ali posle ovog teksta mozda i otvorim nalog da vidim bas o cemu se tu radi.

(Dobar) +3
(Slab) 0
22-Aug-23 11:14:37 AM



Dodajte komentar